19 Ocak 2012 Perşembe

İrmik Helvası Volume-2

Sheena ne yaptı ne etti bana 40 derece sıcakta 40 dakika boyunca ocak başında durdurarak irmik helvasını yaptırdı. Eee actfry yok iş başa düşüyor. İnternetteki yüzlerce tariften birini denedim ki şudur:


Malzemeler:

1,5 su bardağı şeker
2 su bardağı irmik
3,5 su bardağı su
125g. margarin veya tereyağı
50g. çamfıstığı, fıstık içi, hidistancevizi ya da ceviz
2 paket vanilya
2 çorba kaşığı sıvı yağ (eğer ceviz yada hindistan cevizi ile servis yapacaksanız gerekmez)

Yapılışı: (7-8 kişilik)

Tencereye yağı alıp eritelim. İrmikleri ekleyelim. Ağır ateşte ve sürekli karıştırarak irmikleri, hafifçe esmerleşip meyanesi gelene dek kavuralım.

Ateşi kapatıp kaynar haldeki suyu ekleyelim. Tencerenin kapağını kapatıp 10dak.

İrmiklerin suyu çekmesini sağlayalım. Sonra şekeri ve vanilyaları ekleyip bir kez karıştırarak 5dak. demlendirelim.

Bir tavada sıvı yağı kızdırıp çamfıstıklarını yada fıstık içi ekleyerek pembeleşene dek kavuralım. ( bu aşama sadece içine antepfıstığı yada fıstık içi ilave etmek isteyenler için )

Fıstıkları helvaya ilave edip karıştırarak servis yapalım.

Ben ufak bir değişiklik yaptım sadece. İrmikleri kavurduktan sonra, içine şekeri ve vanilyayı koyup şöyle bir karıştırdım sonra sıcak suyu döktüm. Ayrıca suyu da 2,5 bardak su + 1 bardak süt olarak kullandım...

Ortaya bu çıktı:



Kendisini böyle servis ettim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder