2 Ocak 2012 Pazartesi

Pita Ekmegi

Tarifin kaynagi burasi:
http://zeytinagaci.blogspot.com/2009/05/pita-ekmegi-pita-bread.html

hastasiyiz ailecek..
Eger sabah erken kalkabilirsem yapmaktan keyif aldigim kahvaltilik..
Uyariyorum, 1 tane asla yetmiyor..

Demisler ki (parantezler benim)
-2 çay kaşığı (7 gr) kuru maya (bir paket kullaniyorum, hic olcmek aklima gelmedi)
-1 çay kaşığı şeker
-1+1/4 cup (310 ml) ılık süt
-4 +1/4 cup (635 gr) un ( min. 5 bardak )
-1 çay kaşığı tuz
-1/2 cup (125 ml ) yoğurt
-1 yumurta ( ben koymadım, isteğe bağlı demis o yuzden hic koymadim)
-1/4 cup (60 ml) su
-1 yemek kaşığı zeytinyağı


Yapılışı
1.Maya, şeker ve sütü karıştırın. Ilık bir yerde mayanın kabarması için 10 dakika bekletin. (ya bu benim icin nedense 7 dakika, neden bilmiyorum ama 7 dakika bekliyorum surekli..)
2.Yoğurt, yumurta , su ve zeytinyağını karıştırın . Maya karışımına ekleyin. Un ve tuzu da ekleyerek yumuşak hafif ele yapışan bir hamur elde edene kadar yaklaşık 10 dakika yoğurun. Hafifçe yağladığınız hamur yoğurma kabına koyarak ılık bir yerde , yaklaşık 1 saat kabarması için bekleyin.
3.Kabarmış olan hamurunuzu unladığınız tezgah üzerine alarak 12 eşit paçaya bölün. Herbir parçayı yoğurarak düzgün hamur topları elde edip üzerini örtün. (bunu da hic yapmadim, direk elimle kopartip gene elimle sekillendirdim bitti gitti)
4. Fırınınızı en yüksek sıcaklığa ayarlayarak ısıtın.
5. Her bir hamur parçasını unlayarak 12 cm genişliğinde açın. Sıcak fırında pişirin. Ben 230 C lik fında 12 dakika pişirdim.Alt kısımlarının piştiğine emin olun. (bu basamagi da atladim, 200 derecede 8- 12 dakika arasinda oluyor)


Foto da ayni siteden alinti..
Not: benim pitalarim daha yanik oluyor :)

Ne demis blogda:
Tarif: The Australian Women's Weekly
burci bu sana bi isaret...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder