5 Ocak 2012 Perşembe

Turta Hamuru

Ilk turta yapisimi kaktusum hatirlar belki.. 3 saat surmustu. Temmuz sicaginda yok hamuru dondur yok cozunmeden firina at yok onu yap yok bunu yap derken 3 saatin sonunda ince yerleri yanmis, pek de bir seye benzemeyen bir tartim olmustu. Ama cok gurur duymustum kendimle 3 saat ugrastim diye. Ilk heyecan gecince farkettim ki hangi akla hizmet ben borcami once dondurup sonra firina atmisim..
Saglammis :)))

Bunu ise Our Best Bites'ta bulmustum.
Never fail diyorlar ya ondan. Yapamaman imkansiz. Zaten tipine vurulmustum.. Hala denemedim "bu"nu ama deneyecegim..
Foto


Basliyoruz.

Malzemeler:
1 1/4 bardak un
1/2 cay kasigi tuz
1/3 bardak + 1 yemek kasigi margarin/ tereyagi
Yaklasik 1/4 cup buzlu su.

Hamurun Yapilisi:
Unu ve tuzu karistir.
Tereyagini minik minik kupler halinde kes
Sonra onu ilave et.
Karistir. Bezelye tanesi sekline gelecek kadar yogur. Un ve tereyag bezelye kadar birlesebilecek. Endiselenme.
Azar azar buzlu su ilave etmeye basla ama buzlarini ilave etme. Sadece suyunu. Mumkunse 1er kasik 1er kasik.
Nazikce hamurun su ile temas etmesini sagla. Buradaki puf noktasi hamurun az ellenmesi. Ne kadar az ellersen o kadar guzel oluyor.
Hamuru yavas yavas top haline getir. Istersen biraz buz dolabinda bekle. Ben beklemiyorum.
Hamuru ikiye bol.
Iki yagli kagit arasinda turta kalibin kadar ac.
Kaliba bir parcasini yerlestir.

Ic Malzemesi:
Bu tamamen benim sallamam..
2 elmayi rendele
Tarcin ve zencefil ve seker ilave et, damak tadina gore..
Hazirladigin pie crust'i catalla bir kac yerinden deldikten sonra bu karisimi uzerine koy.

Hamuru ikiye bolup 1 parcasini tabana kullanmistik ya, ikinci parcayi da uzerine ort.
Puf noktasi 2: Ustunu kapattigin hamurda bir delik acman lazim. Ister kurabiye sekillendirici ile kes, ister bicakla ama bir sekilde icerde biriken buharin cikmasi lazim. Bunun icin de delik gerekiyor.
Istersen, tamamen zevk meselesi yani, ust kattaki hamura yumurta sarisi surebilirsin, istersen sadece yag surebilirsin, istersen seker serpebilirsin, istersen su surebilirsin. Bunlar sadece goruntusunde fark yaratiyor. Istersen de benim gibi her seferinde bu kismi unutup firinlayabilirsin.

190 derece 15 -18 dakika..
(dakikaya guvenme uzerini kontrol et :))

Tarif Buradan..

1 yorum:

  1. "istersen biraz buzdolabinda bekle" !!!!
    gir buzdolabina biraz bekle, ben beklemiyorum malum burada kis :) Ne guzel turkcem varmis benim? :D

    YanıtlaSil