4 Ocak 2012 Çarşamba

Tuzlu Kek

İlle de tatlı yerim, bıkmadan usanmadan talı yer yer dururum ama mügenin bu tuzlu keki beni benden aldı, siz de yapın yiyin, tavsiye ediyorum :)

Dereotlarını yıkaması dışında gayet de kolay bence.

Aslında tarifi burada var da, bizde de bulunsun


3 yumurta
3 su bar­dağı un
1 su bar­dağı sıvı yağ
1 su bar­dağı yoğurt
1 su bar­dağı kırık, kırılmış, parçalan­mış peynir
1 su bar­dağı halka zeytin(kokteyl zeytin diye satılıyor kavanozda, bir kavanoz zeytin­den iki kek çıkıyor)
Birer avuc kıyılmış may­danoz + dereotu
1 paket kabartma tozu
azıcık kır­mızı biber, nane, peynir tuz­suzsa tuz, çörekotu

Ben hepsini hiç bir sıra gözetmeksizin kaba döküp karıştırdım. Kokteyl zeytinim yoktu, evdeki siyah zeytinlerin çekirdeğini çıkarıp dilimledim kendi çapımda yamuk yumuk,  çörekotu da yoktu, boşverdim. Maydanoz sevmem dedim koymadım :)

Peyniri bol koyun yeter, ısıtıp da yerken eriyor içinde, insanın yerken içi eriyor peynirle :)




Devamında şöyle yazıyor :


"Fırını 170 derece civarına açın, ısınsın
Bir yumur­tanın sarısını ayırıp kalan yumur­ta­lar + yoğurt + yağı koca bir kasede karıştırın (çorba kaşığıyla) hemen homo­jen oluyor zaten
Bu karışıma may­danoz ve dereo­tunu ekleyin, biraz karıştırın
Bu karışıma peynirle zey­tini ekleyin, biraz karıştırın
Kabartma tozunu una ekleyin, unu da karışıma ekleyin, karıştırın, yapış yapış bir kıvamı oluyor
İsteğe göre azıcık kır­mızı biber, nane, peynire göre tuz(kafanıza göre kuru­tul­muş domates parçaçık­ları) karıştırın
Kalıbı yağlayın (ya da daha güzeli yağlı kağıtla kaplayın) içine dökün
Yumurta sarısını üstüne sürün, çöreko­tuyla süs­leyin (tabii bu opsiyonel)
40 dakika kadar pişirin, çıkarın 5 dakika bekleyin"


Afiyet olsun :)

Yanında da çayla, oh mis.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder