18 Ocak 2012 Çarşamba

Irmik Helvasi

Actifry da hem de...
Aldigimdan beri aklimdaydi, Ozgurun cani cekince tamamdir bu is dedim.. Gittim irmik aldim tereyag aldim geldim...
Meger tereyaga gerek yokmus cunku gene 1 kasik yag ile yapiyormusum..
Neyse,
Malzemeler,

1 kasik tereyag
1 paket cam fistigi
250 gram irmik
350 ml sicak sut
100 ml sicak su
150 gram seker
1 paket vanilya

Once, 1 kasik tereyagi eriyene kadar actifry da ceviriyoruz.
Sorna fistiklari ekleyip 2 dakika kadar kavuruyoruz.

250 gram irmigi 2 actifry kasigi su ile islatiyoruz. Puf noktasi burasi, cunku islatmazsak o irmikler firar ediyorlar. Bu arada cirpma teli ile karistir yazmislar tarifte ama catalla da oluyor.

Tereyaginda kavrulmus fistiklarin uzerine irmikleri ilave ediyoruz.

5 dakika onlar kavrulurken sicak sut, sicak su, seker ve vanilyamizi hazirliyoruz.
5 dakikanin sonunda bu malzemeler de ilave ediyoruz, soyle tassam mi tasmasam mi arasi bi goruntusu olmuyor normalde cunku benim irmigim 500 gram :(


Actifry i 10 dakikaya kurup sabirsizlikla basinda bekliyoruz..
kalan 6!


Bu arada blogumuza soyle yaziyoruz sicak sicak...
"Henuz yapim asamasinda olsa da
Ben yanlislikla 2 kat malzeme ile yapmis olsam daaa
Evimin hic bir yerinde irmikler ucusmasa daaa
Su vanilya kokusu var ya vanilya kokusu
Adami direk gunaha cagiriyor :))
Daha 6 dakikasi var ve sabirsizliktan olcem galiba"


Sonuc, dogru yapilinca muhtemelen sahane, ancak ben olculeri karistirdigim icin cok guzel olmadi :D

1 yorum: