7 Aralık 2010 Salı

kahvaltı bisküvisi : )


Fotodaki Melisin kahvaltı tabağı :D

KFC nin bisküvileri J
Çakmasından :D
Tarifi:
2 bardak un
3 çay kaşığı kabartma tozu – ben bi pkt kullandım –
1 Pinçik  tuz
1 çorba kaşığı şeker
½ bardak margarin ya da sıvı yağ
¾ bardak buttermilk denen şey (anlatıcam)
1 çorba kaşığı erimiş tereyağ

Buttermilk şu :
¾  bardak buttermilk yapmak için 1 bardaktan 1 parmak az süt koy, üzerini tamamlayacak kadar sirke koy :D
Ama ben buna üşeniyorum genelde, ve tarifi yanlış okuyup süt ile yaptım fena da olmadı : )
Bence süt ile deneyebilirsin :D


Şimdi :
Bi kapta unu, kabartma tozunu, tuzu ve şekeri karıştır. Sonra eğer margarin kullanacaksan minnacık parçalara böl (eritme), sıvı yağ ise olduğu gibi bu karışıma dök ve hafif yoğur, kıvamı, parçalanmış kek, ekmek kırıntısı gibi olacak korkma : )
Sonra buttermilk ya da sadece sütü ekle. Burada hamur kıvamını alacak zaten..
Sonra demiş ki oklava ile aç, parçalara böl pişir :D
Ben direk parça kopartıp elimde yuvarlayıp fırınladım valla..
Ama orjinali tamamen şu 15 * 15 cmlik bir kare şeklinde aç
12ye böl bıçakla ama ayırma..
Sonra 200 derecede 15 dakika – üzeri altın sarısı olana kadar- pişir.
Çıkınca unla demiş ben bunu da yapmadım :D

Fotodaki olmuş hali işte :D

1 yorum: