14 Ağustos 2012 Salı

Nutella'li Cupcake'ler

Yeni firin denemeleri no:1

Malzemeler:
140 gram oda sicakliginda tereyagi (ben margarin kullandim, nedeni az sonra)
3/4 bardak seker
3 buyuk yumurta (oda sicakliginda)
1/2 cay kasigi vanilya esansi (benim vanilya esansim tereyag aromaliydi, o yuzden margarin kullandim)
1 3/4 bardak un (elenmis)
1/4 cay kasigi tuz
2 cay kasigi kabartma tozu
12 cay kasigi nutella

Yapilisi:
Firini 160 dereceye isitin ve 12 cupcake kagidinizi hazirlayin.
Yag ve sekeri kabarana kadar cirpin, bu yaklasik 2 dakika falan suruyor. Yumurtalari teker teker ekleyin.
Eger hamur homojenik gorunmuyorsa endiselenmeyin, ama genelde homojen bir yapiya sahip oluyor.
Vanilyayi ekleyin, Un, tuz ve kabartma tozunu eleyerek koyun. Hamuru karistirin.

Her bir cupcake kalibinizin 3/4unu dolduracak kadar doldurun. Bunun kolay yontemlerinden birni deneyebilirsiniz, olcu kabina alip dokmek, krema sekillendirme aparatina alip dokmek, dondurma kasigi ile koymak gibi. Ben bildigimiz kasikla dokme yolunu sectim. Kafam sonradan calisti cunku.

Sonra her cupcake'in uzerine 1er cay kasigi nutella koyun (iste burada bir hata yapip birer tatli kasigi nutella koydum) Ve kurdan veya sivri bir sey ile karistirin. Mutlaka bir miktar hamur nutellanin uzerine ciksin, ben cikartmadim, nutella lök diye kaldi orada :(

Yaklasik 20 dakika veya icine batirdiginiz kurdan temiz cikana kadar pisirin.

Tamamen sogumasi icin tel tepsiye alip bekleyin.

sonra da yerken beni dusunun...
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder