31 Ağustos 2012 Cuma

Karisik Pizza

Dun evde cani pizza isteyenler vardi. Pinterest sagolsun, bir suru tarif bulup cesaret edememistim. Amaaan dedim, ne kaybederim, en fazla 3 bardak un ve 2 saat...
Malzemeler:
Pizza hamuru icin:
7,5 gram maya
1 1/3 bardak ilik su
3 1/2 bardak un
2 cay kasigi tuz
1 cay kasigi seker
2 corba kasigi zeytin yagi
istege gore baharat...

Ilik su ile mayayi karistirip 5 dakika bekliyoruz.
Bu sirada baska bir kapta, un, tuz, seker ve zeytinyagini karistiriyoruz. Uzerine mayali su karisimini ilave ediyoruz. Herseyi iyice karistirdiktan sonra guzelce unlanmis bir alanda 8 dakika sure ile yoguruyoruz. Ben bunu saatimin geri sayimini acarak takip ediyorum :(
Iki kabi yagliyoruz, bol bol, sonra yogurdugumuz hamuru iki esit parcaya bolup bu kaplara koyuyoruz. Ustlerini kuru ve temiz bir havlu ile ortup 2 saat mayalandiriyoruz (hamur, eski halinin iki kati hacime ulasana kadar) Bunun isin, isinip kapatilmis firini da kullanabiliyoruz. Ama izmir'de hava sicak oldugundan biz bankonun uzerinde mayalandirdik.
2 saatin sonunda hamuru acarak malzemeleri yerlestiriyoruz veya hamuru daha sonra kullanmak uzere strec film ile kapylayip dondurabiliyoruz. (Benim yaptigim hamurdan 2 tepsi pizza cikti ve gene 1 tepsilik hamur artti, ben onu strec film ile slkica kaplayip buzluga attim. Ama henuz onu cozup pisirmedim, nasil oluyor bilmiyorum. Cozme islemi icin 2,5 saat bekletiyoruz. Hem cozulme hem de tekrar mayalanma amacli. Sonra sanki taze hamurmus gibi kullaniyoruz)

Ust malzeme icin:
(Et obur bir aile oldugumuz icin biz sadece et kullandik uzerine.)
Pizza sosu (aslinda domatesleri dograyip, kekik ve tereyag ilavesi ile pisirip suyunu cektirerek yapmamiz lazimdi da biz cok usendik. Domates ve biber salcasi karisimini sulandirip baharatlandirdik)
Sucuk
Sosis (evet sosis, kiniyorum kendimi)
Hindi jambon
Mantar
Kasar  kullandik.
Ilk kat, pizza sosu, uzerine kasar, uzerine istedigimiz malzeme ve uzerine gene kasar.

Yardimcimla malzemeleri ayarlarken:
 
Sosisler:
 
Malzemelerin hali:
Yardimcimin yardimcisi:
 
Yardimcim ve diger yardimcim:
 
160 derece, onceden isinmis firinda 20 dakika pisiriyoruz:
 
 
Ve saldiriya geciyoruz!!
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder