13 Ağustos 2012 Pazartesi

Cikolatali Ekmek



Bunu yaparken bir ton soylendim kendime. Mutfak terazisi mi alcam kardesim simdi, neden cup hesabi degil bu vs.vs.
Amaan dedim sonra koskocaman mohendizsin cevriver :D
Neyse, cok guzel, cok sahane cok muhtesem oldu demek isterdim ama ben tatli ekmek sevmedigimden, pek begenmedim. Ozgur de gereksiz bir sey olmus bu hic kahvaltilik veya yemeklik gibi degil dedi.
Ama olsun, kokusu ve gorunusu superdi.
Yapmamaniz icin ekmek tarifi veriyorum hazir misiniz?
1 somun icin...
Malzemeler:
Sut 125 ml
Yumurta 1 adet (60 gram)
Tereyag (oda sicakliginda) 10 gram
Un 300 gram
Seker 25 gram
Tuz 3 gram
Maya 12 gram
Cikolata Parcalari 90 gram

Bu sira ile karistirma kabina koyuyoruz :D
Sonrasini bilmiyorum cunku firin kendi yapti, kullanma klavuzunda soyle yaziyor:
Yöntem:
1- Yoğurma makinesini yerine takın.
2- Malzemeleri tarifte belirtilen şekilde ekmek pişirme kalıbına koyun.
3- Malzemeleri bir kepçe kullanarak birkaç saniye boyunca elinizle karıştırın.
4- Ekmek pişirme kalıbını fırına koyun ve AU 13 programını seçin.
5- Başlat/Durdur düğmesine basın

Ben de aynen boyle yaptim zaten.
Ama normal yapacaklar icin soyle anlatabilirim.
20 dakika kadar bu karisimi yogurdu.
Sonra 50 dakika kadar mayalandi.

Ilk mayalanmadan sonra, cikartip hamura sekil (!) verdim, ve tekrar firinladim. Bu sefer 30 dakika kadar mayaladi.
Sonrasinda 30 dakika kadar pisirdi.

 Sonra telin uzerinde sogumaya biraktik ve ertesi sabah da yedik :D
Bu kadarcicik :D
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder